Bonsoir.
Je cherchais sur le site de la FFVL la législation régissant les planeurs ultra-léger.
Je n'est trouvé que ça, même pas en français
:
DGAC decrees have defined and regulated ultra-light gliders. The acronym 'P.U.L.' is used, it stands for 'Planeur Ultra Léger'.
One was published in the « Journal Officiel » of November 1, 1985. It states that :
1. A PUL is a non-powered aircraft, able to take off or to land easily, by using muscular energy of its pilot or potential energy.
2. A PUL is exempted of navigability certificate.
An other one dated of October 17, 1977 states that : RAC are applying to PULs as far as they can be coherently applied.
A bylaw of May 18, 1978 allowing ultralight flights under 3 conditions :
* to have the agreement of the owner of take off and landing places ;
* to know the opinion of the mayor of the flying site ;
* to be insured for flying activities covering third-party damages.
Il semblerait qu'il y ait une limite de poids : 80kg, que j'ai vu sur un sujet sur planeur.net
Si vous auriez des fois un texte plus spécifique...
C'est pour savoir si cet engin pourrait être considéré comme PUL ou non :
http://m-sandlin.info/matez les vidéos, c'est pas mal comme concept, pour le décollage par roulage notamment :
http://www.youtube.com/user/airchairp